Musiikki

Seurakunnassa on monipuolista musiikkitoimintaa eri-ikäisille. Musiikin kautta voimme kokea Jumalan läsnäoloa. Musiikki välittää ilosanomaa ja luo yhteisöllisyyttä.

Kuorojen ja ryhmien toiminta tarjoaa korketasoista musiikinopetusta ja viihtyisää yhdessäoloa sekä avaa mahdollisuuden tutustua syvemmin jumalanpalveluselämään. Seurakunta järjestää myös erilaisia konsertteja ja yhteslaulutilaisuuksia.

Kanttori vastaa seurakunnan musiikista. Ota kanttoriin yhteyttä, jos haluat tehdä yhtestyötä. Kanttorin kanssa voit sopia konserteista, musiikkitilaisuuksista ja esimerkiksi erilaisten perhejuhlien musiikista.

Kanttori, lähetyssihteeri
Vallaherrankuja 4
54500 Taavetti

Mitä saisi olla messun loppusoittona? Onko virsitoiveita? Seurakunnan tilaisuuksien musiikkiin liittyviä ideoita ja palautetta otan ilomielin vastaan.

Olet tervetullut kuorolaulajaksi! Haluaisitko soittaa tai laulaa solistina ilahduttaen seurakuntaa? Sekin järjestyy.

Seurakunnan musiikkia ei ole tarkoitettu vain seurakunnan tiloihin. Se soi keskellä elämää. Seurakunnan musiikki tulee viedä sinne, missä ihmiset ovat - kylille, kujille, terasseille, toreille, baariin, kahvilaan, tanssilavalle, markkinoille ja talkoojuhliin.

Kristillinen seurakunta on ollut koko historiansa puhutun ja lauletun Sanan kirkko. Seurakunnan musiikki on laulettua Raamatun sanomaa. Raamatun mukaan tanssi on kauan kuulunut olennaisena osana seurakunnan musiikkiin ja kokoontumisiin. Kiinnostaisiko ylistystanssin ja muun seurakuntaa palvelevan tanssin kurssi? Sellainen mahdollisuuksien mukaan järjestynee.

Raamatussa erityisesti psalmien kirjan loppuhuipennus, psalmit 149-150, kutsuvat meitä ylistämään Jumalaa laulaen, kaikenlaisin soittimin ja tanssien.