Kirkon hautausmaa

Kirkkotie 1, 54510 Uro

Esteettömyys

Koska kyseessä on ns. vanha hautausmaa, maasto on vaihtelevaa ja ihan joka paikkaan ei välttämättä pääse kulkemaan pyörätuolilla tai rollaattorilla.

Tietoa

Kirkon hautausmaa on vanhin seurakunnan hautausmaista. Se sijaitsee kirkon vastapäätä, Kirkkotien toisella puolella.

Hautausmaan alueella on sijainnut Luumäen ensimmäinen kirkko ja sen muistolaatta löytyy edelleen hautausmaalta. Muita tärkeitä muistomerkkejä ovat presidentti Svinhufvudin hautapaasi ja vapaussodan muistomerkki.

Pääportin oikealla puolella on museokortteli. Sen hautapaikat ovat ikuisia sukuhautoja. Kyseisiin hautoihin voidaan siis haudata pelkästään aiemmin haudattujen sukulaisia. Hautausmaan muilta alueilta löytyy myös uusia hautapaikkoja. Hautapaikan voi ostaa 25 vuodeksi kerrallaan.

Pääportista vasemmalla on tyhjänsylinkivi.

Ajo-ohjeet

Lappeenrannan suunnasta tultaessa:

Nouse Kuutostien liittymästä, jossa lukee Luumäki kko.

Käänny vasemmalle ja ylitä Kuutostie siltaa pitkin.

Liikenneympyrässä poistu kolmannesta liittymästä Luumäki kko 2, Urontie.

Aja 2 km. Hautausmaa näkyy vasemmalla. Pysäköinti kirkon pihaan.

Kouvolan suunnasta tultaessa

Nouse Kuutostien liittymästä, jossa lukee Luumäki kko.

Liikenneympyrässä poistu toisesta liittymästä Luumäki kko 2, Urontie.

Aja 2 km. Hautausmaa näkyy vasemmalla. Pysäköinti kirkon pihaan.