Rakastettu hiekanjyvä

Viikko on aivan alussa. Mitä se sinulle tarkoittaa? Tuntuuko, että viikonloppuun ja lepohetkeen on vielä uuvuttavan pitkä aika? Vai tuntuuko, että kaikki päivät ovat samanlaisia, yhtä harmaata helminauhaa, josta mikään ei nouse toisia kirkkaammaksi?

Rakastettu hiekanjyvä on kuva juuri sinulle, se on myös kuva juuri sinusta. Kaukaa katsoen jokainen hiekanjyvä on toinen toisensa kopio, pelkkää harmaata massaa, jolla ei ole muuta virkaa kuin jäädä jalan alle, tien pohjaksi, rakennusmateriaaliksi. Kuitenkin, jos pysähtyy katsomaan yhtä hiekanjyvää aivan läheltä, mikroskooppisen läheltä, voi tehdä hämmästyttävän havainnon: Jokainen pieni jyvänen onkin keskenään erilainen, ainutlaatuinen ja kaunis kuin taideteos!

Viime sunnuntain kirkkopyhän teemana oli kiitollisuus. Kirkkoherramme Juksu sanoi silloin viisaasti, että kiitollisuus riippuu katseesta, huomaamisesta, näkökulmasta käsillä oleviin asioihin. Tulevan kirkkopyhän teemana on Jumalan huolenpito. Myös siinä paljon riippuu katseesta, huomaamisesta, näkökulmasta, jonka elämään ja asioihin otamme.

Siis paljon tai kaikki riippuu siitä, mitä ja miten me näemme ja onko meillä ylipäänsä aikaa pysähtyä katsomaan Jumalan ihmeitä maailmassa, itsessämme ja toinen toisessamme.

Godfulness.fi on Raision seurakunnan tuottama sivusto täynnä harjoituksia ja videoita, jotka kutsuvat sinua pysähtymään, hyppäämään pois kiireestä ja kiireisestä mielestä, lepäämään Jumalan läsnäolossa. Alla on suora linkki yhteen heidän tuottamistaan videoista, suosittelen sinua katsomaan sen ja ottamaan sydämeesi sen sanoman:

Godfulness-virtuaalinen luontopolku. Jakso: Rakastettu hiekanjyvä - YouTube

Tuo video vakuuttaa sinua siitä, että Jumala rakastaa sinua täydellisellä rakkaudella. Olet rakastettu riippumatta siitä, kuinka paljon olet saanut osaksesi toisten rakkautta, olet rakastettu riippumatta siitä, kuinka paljon olet saanut tänään tai koko kuluneena vuonna aikaiseksi, ja olet rakastettu myös täysin riippumatta siitä, onko sinulla aikaa tai halua pysähtyä kiireettömyyteen ja kiitokseen.

Sillä siinä on rakkaus - ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. 1 Joh. 4:10

Siunausta tähän päivääsi ja tähän viikkoosi sekä lepoa hyvän Jumalan läsnäolossa!

Helmi -pappi